Veel City Marketing organisaties zoeken de laatste jaren naar een oplossing voor de steeds drukker wordende steden. Volgens NBCT verwacht Nederland een groei van 50% van het aantal internationale toeristen tegen 2030. Om van het toerisme te blijven profiteren, moeten er plannen gemaakt worden die er voor zorgen dat alles onder controle blijft. Onder meer Destination Marketing, Duurzaamheid en Toegankelijkheid zijn belangrijke pijlers van deze plannen.
City Marketing
City marketing is meer dan alleen promotie. Tegenwoordig worden er meer diensten en producten aangeboden vanuit de City marketing organisaties. Zo proberen ze de lokale economie te stimuleren, de zichtbaarheid van bedrijven te vergroten en het publiek te sturen op locatie.
Onderscheidend vermogen
Veel steden onderscheiden zich nog niet genoeg op de pijlers van de stad. Omdat bijvoorbeeld Rotterdam zich sportstad noemt en Eindhoven zich tot kennisstad doopte, trekken deze steden aparte groepen met toeristen aan. Door de stad op deze manier te positioneren, kun je veel beter aansluiten bij de behoefte van je toeristen met passende producten en diensten.
Destination Marketing
Ook al trek je aparte groepen met toeristen aan, dan kun je nog steeds in de knel komen met het aantal bezoekers van je stad. Veel organisaties zoeken nog steeds naar goede oplossingen voor het verspreiden, analyseren en sturen van de ‘crowd’. Er zijn technologieën die het mogelijk maken om anonieme gegevens te verzamelen van de bezoekers en ze tegelijkertijd te sturen op locatie. Tours en activiteiten aanbieden, met verschillende locaties in de stad als beginpunt, is hier een voorbeeld van. Deze producten maken het organiseren van een stad makkelijker.
Nubart
Bent u benieuwd naar een product dat u kan helpen bij het sturen van toeristen, aantrekkelijk maken van lokale bedrijven en het oplossen van andere vraagstukken? Wij werken samen met Nubart aan dit soort oplossingen. Door het verzamelen van data (volgens AVG wetgeving) krijgt u beter inzicht in uw bezoekers. Met het inzetten van Geotracking houdt u bijvoorbeeld bij waar de toeristen zich bevinden. Pushmeldingen helpen bij het verpreiden van de mensen als er ergens een knelpunt ontstaat.